Translate

Нишева парфюмерия | dLambow

(Niche perfumery)

Нишева парфюмерия - лукс или начин на живот?

Нишевата парфюмерия (Niche perfumery) е като колекционирането на отлежало вино - подходяща е само за запалени ценители и естествено си е скъпа.

Нишева парфюмерия
Нишева парфюмерия (Niche perfumery)

Какво означава нишева парфюмерия?


Какво е ниша?

Според речника понятието "ниша" се използва за продукти, услуги или интереси, които се харесват на малка, специализирана част от потребителите. С други думи, ниша означава различен, специфичен и нежелаещ да се харесаш на всички. Това определение обаче не включва цената или качеството на парфюма.
 

Какво е ниша в парфюмерията?

Изглежда, че парфюмерийната индустрия наистина е прегърнала понятието "ниша", което го прави новата модна дума от няколко години насам. Едва ли има друга индустрия, където прилагателното "ниша" се използва толкова често. Например, чували ли сте някога за нишови ресторанти, фризьори, диджеи или магазини за обувки?

Няма официално определение за нишов парфюм, но обикновено се прави разграничение между дизайнерски парфюми и парфюми от (по-големи) луксозни компании, особено модни къщи, които можете да намерите в почти всеки универсален магазин, летище и магазин за парфюми. Нишевият парфюм предлага много повече от парфюм и е всъщност доходоносен „страничен продукт“ на парфюмерията.




Как се пробва пазара за нови парфюми?

Парфюмерийните компании пускат различни парфюми, за да дадат възможност на повече хора да закупят нещо от съответната марка и, разбира се, да увеличат оборота си. За да направят това, те изразходват огромни бюджети за разработването на различни формули, които тестват в панелите на клиентите, за да се уверят, че се харесват на широката аудитория, и още повече за маркетингови кампании с известни модели или актьори, за да направят ароматите си изключително привлекателни.

Пускането на нов аромат е като пускането на нов филм: рисковете са големи и те искат да са сигурни, че ще бъде блокбастър. Ако имат победител, те създават безкрайни вариации (наречени „фланкери“) от него и, ако е възможно, душ гел, мляко за тяло, дезодорант и т.н., за да угодят на още повече хора и да генерират още повече приходи.

Така че плащате основно за опаковката, проучването и маркетинга. Самото парфюмно масло представлява само няколко процента от цената. Това обаче не означава, че това са лоши парфюми. В крайна сметка повечето емблематични парфюми попадат в тази категория. Помислете за:

  • - Chanel № 5,
  • - Terre d'Hermes,
  • - Arpège от Lanvin или
  • - Poison от Dior.

Парфюмите на тези марки се създават предимно от външни парфюмеристи. Те могат да бъдат самостоятелно заети, но обикновено са наети от големи международни „производители на аромати“ като Firmenich, Givaudan или IFF.

Нишеви парфюми - що е то?

Днес нишевите парфюми са един от най-верните начини да заявите своята оригиналност и неповторим стил. Парфюмираната и тоалетните води от не представени широко избрани марки, се отличават с безупречно качество и изискани аромати, които е невъзможно да се подправят. 

Ако сте решили да си купите нишева парфюмерия, можете да сте уверени, че ще се сдобиете с истински екслузив. Понятието напоследък все по-често влиза в употреба. Познавачите казват, че това е модно, но най-важното е, че е екслузивно (изключително и специално).

Нишевата парфюмерия е нещо, направено като по поръчка.

Но все пак не е съвсем ясно какъв точно смисъл се влага в тези две думи. Може би трябва да вникнем по-задълбочено в смисъла на понятието. Преди всичко, нишевата парфюмерия не е представена от скъпи или широко утвърдени маркови парфюми и флакони, като да речем

  • - Clinique,
  • - Chanel или
  • - Dolce & Gabbana.

Това са авторски парфюми, които не се рекламират и се създават само за истинските ценители на ароматите и благоуханията. Нишевите парфюми могат да се сравнят с колекциите на вино, които струват много скъпо, но веднъж заплатили за него полагащата му се сума, Вие ще знаете, че такава селекция имате само Вие и да речем - Майкъл Джексън (или нещо, което и било правено по негова поръчка).

Произведение на креативни парфюмери.

Създателите на нишеви парфюми са креативни парфюмери, които в процеса на творчеството си не се ограничават от нищо. С други думи, авторските парфюмерийни изделия са неудържим полет на творчеството и фантазията. Най-често, човек, привикнал към определен парфюмериен стандарт, реагира на подобни аромати малко сдържано, но така е и със специалните селекции вино.

Нишевата парфюмерия е с привкус на колекционерство.

За някого тези нишеви парфюми, създадени като произведения на изкуството, могат да се сторят странни, но ако погледнете на подиума на показаното през седмиците на Миланската мода, дали веднага ще облечете това, което носят и демонстрират моделите по пътеката? Разбира се - не.

Да се явите на работа в който и да е от тези комплекти би било най-малкото странно, а и неуместно. Още повече, че колекциите на именитите дизайнери се разграбват като топъл хляб. Точно така стоят нещата и с нишевата парфюмерия. Но ако считате себе си за нетворческа личност, по-добре е да не се занимавате с тези причудатости.

----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар